LEXEE TUALA WANITA BERMUTU TINGGI

"memberikan keselesaan dan kesegaran kepada wanita..."

sms / whatsapp

011 24081523 (Ummu Nurul)

TAHUKAH ANDA?


By on 18:48

TAHUKAH ANDA? 


Apakah bahan yang digunakan untuk membuat tuala wanita yang anda gunakan selama ini?

Ini adalah fakta bukan auta. Kebanyakan tuala wanita yang berada di pasaran dibuat menggunakan kertas kitar semula atau kertas sisa buangan. Proses kitar semula kertas ini pula menggunakan bahan kimia yang banyak bagi menghilangkan warna dan bau.






Klorin adalah bahan wajib dalam proses pembuatan produk pulpa dan kertas. Klorin bertindakbalas dengan haba untuk menghasilkan Dioksin. Dioksin telah disahkan sebagai karsinogen (racun) paling bahaya untuk kesihatan. Dioksin adalah bahan kimia bertoksid yang amat kuat kesannya. Ia adalah 130 kali lebih bertoksik daripada Cyanide, dan 900 kali lebih berbahaya berbanding Arsenik. Ia digelar “Bahan Bertoksik Paling Kuat” pada masa kini. Pusat Penyelidikan Kanser Antarabangsa mengkelaskan Dioksin sebagai KARSINOGEN (bahan penyebab kanser) kelas pertama. Rujuk Wikipedia


Dioksin boleh menyebabkan:

- Ketidakstabilan hormon

- Kanser Payudara
- Kanser Ovari
- Kanser Usus
- Endometriosis
- Kemandulan
- Fibroid
- Keguguran
- Jangkitan pada uterus
- Melemahkan sistem imuniti badan



Memang amat menakutkan bukan? Inilah FAKTA yang perlu anda ketahui! Sayangi Mahkota Anda!

Masa untuk berubah. Gunakan Lexee tuala wanita yang mementingkan kesihatan anda. PM, sms/whatsapp/telegram 01124081523 (ummu nurul)

Penghargaan

Kami amat hargai atas kesudian anda mengunjungi blog ini. Sekiranya anda inginkan penjelasan lanjut, sms/whatsApp sahaja 011 24081523. Anda juga dijemput untuk mengunjungi laman facebook kami www.facebook.com/mylexee2u untuk mengetahui perkembangan-perkembangan terkini tentang perniagaan ini. Terima Kasih.

SHARETHIS